Activitat 1: Cistella
revolta
Què
farem?
Col·locarem cadires de
manera que el seu número sigui un inferior als que hi jugaran. Tots els
infants, excepte un, estaran asseguts en les cadires formant un cercle.
Cadascun haurà de tenir una figura geomètrica. El participant que està dempeus
es posarà al centre del cercle i dirà en veu alta: “Cistella de… quadrats”,
tots els participants que tinguin un quadrat hauran de canviar de lloc, moment
que aprofitarà el que està parat per guanyar un seient. Aquesta dinàmica es repeteix
diverses vegades amb diferents “Canastra de…”
Què
aprendrem?
El joc permet que els
participants identifiquin les figures geomètriques pel seu nom,
reconegui característiques de les figures) i classifiquin figures.
Durada aproximada del joc.
Entre trenta i quaranta minuts.
Edats a les quals va dirigit.
Per infants a partir de sis anys.
Material
necessàri.
- Cadires
- Una figura geomètrica (cercle,
triangle, quadrat) per cada alumne/a.
Activitat
2: Cursa de cavalls
Què farem?
El grup
s'organitzarà en equips (l'ideal són d'11 integrants per equip, però poden ser
menys). Cada integrant triarà un nombre del tauler i col·locarà la seva fitxa.
Es llencen els daus, se suma els nombres que van sortir i qui hagi triat aquest
nombre avançarà una casella la seva fitxa. Repeteixen l'anterior fins que algun
arribi a la meta i guanyi la carrera!
Què aprendrem?
El joc
permet que els participants desenvolupar el seu pensament probabilístic.
Durada aproximada del joc
Entre trenta i quaranta minuts.
Edats a les quals va dirigit.
A partir de tres anys.
Material necessàri
- Una fitxa (botó, llavor, moneda) per cada participant.
- Dos
daus por cada equip.
- Un
tauler per equip.
Activitat
3: Trist o
content
Què farem?
En grup, els
infants formaran files davant de targetes que el monitor hagi preparat. Las
targetes seran dibuixos d’estats d’ànim: trist, content, enfadat; del estat del
clima: que estigui assolellat, que faci fred, que estigui ennuvolat o que
plogui; de preferències esportives: futbol, voleibol, basquet, etc. El monitor
anirà preguntant sobre els estats d’ànim, preferències i clima i es separaran
en grups segons convingui. Un cop finalitzada la ronda convidarem a l’infant a
explicar perquè a triat aquesta opció.
Què aprendrem?
El joc permet
als infants descobrir que el seu estat d’ànim és important per els altres, es
coneixeran més entre ells (gustos i preferències) i els ajudarà a obrir-se més
als companys.
Durada
aproximada del joc.
Entre trenta i quaranta minuts.
Edats a les quals va dirigida.
A partir de tres anys.
Material necessàri.
- Fulles blanques amb dibuixos sobre els temes que es vulguin tractar (estat d'ànim, temps climàtic, etc.).
Activitat
4: Cadena amics
Què
farem?
Realitzaran una fitxa amb dibuixos, paraules o frases sobre les dades o coses que els hi agraden perquè es coneguin millor. Un cop acabat les aniran intercanviant fins que cada fitxa hagi passat per tots els infants.
Què aprendrem?
A identificar los dades que haurien de conèixer sobre ells mateixos per presentar-se amb els altres companys, enfortint així l’expressió oral i aprofitar-los per aprendre a classificar per gustos com: el dinar preferit, personatge de televisió preferit, mes de naixement etc.
Durada aproximada del joc.
Una hora.
Edat a les quals va dirigida.
A partir de tres anys.
Material necessàri.
- Llapis i colors
- Fulls quadriculats.
Activitat
5: Els cubs dels
números
Què farem?
Agafarem unes galledes (en aquest cas) o caixes en les quals enganxarem un paper amb un número escrit en ell. A més prepararem unes fitxes amb paper de colors, i pegarem en elles diferents imatges, tenint en compte que han de tenir el mateix nombre d'elements que vulguem treballar. cada nen agafarà una fitxa i comptarà el número de coses que apareix en ella. Llavors la ficarà en el cub amb el nombre correcte. Una vegada que els nens coneixen el mecanisme és una activitat que es presta molt bé per ser treballada de manera autònoma. A més podem completar-la amb diversos elements, ja siguin petites joguines, fitxes de construcció, etc.
Què aprendrem?
Aprendrem a treballar la noció de quantitat de manera divertida i atractiva per als nens.
Agafarem unes galledes (en aquest cas) o caixes en les quals enganxarem un paper amb un número escrit en ell. A més prepararem unes fitxes amb paper de colors, i pegarem en elles diferents imatges, tenint en compte que han de tenir el mateix nombre d'elements que vulguem treballar. cada nen agafarà una fitxa i comptarà el número de coses que apareix en ella. Llavors la ficarà en el cub amb el nombre correcte. Una vegada que els nens coneixen el mecanisme és una activitat que es presta molt bé per ser treballada de manera autònoma. A més podem completar-la amb diversos elements, ja siguin petites joguines, fitxes de construcció, etc.
Què aprendrem?
Aprendrem a treballar la noció de quantitat de manera divertida i atractiva per als nens.
Durada aproximada del joc.
Vint minuts.
Edat a les quals va dirigit.
A partir de tres anys.
Material necessàri.
- Galledes
- Papers amb números i imatges amb diferents elements (una vaca, dos
vaques, tres vaques).
No hay comentarios:
Publicar un comentario