sábado, 25 de mayo de 2013

ACTIVITATS: llenguatge lògico-matemàtic

Activitat 1: Cistella revolta

Què farem?

Col·locarem cadires de manera que el seu número sigui un inferior als que hi jugaran. Tots els infants, excepte un, estaran asseguts en les cadires formant un cercle. Cadascun haurà de tenir una figura geomètrica. El participant que està dempeus es posarà al centre del cercle i dirà en veu alta: “Cistella de… quadrats”, tots els participants que tinguin un quadrat hauran de canviar de lloc, moment que aprofitarà el que està parat per guanyar un seient. Aquesta dinàmica es repeteix diverses vegades amb diferents “Canastra de…”

Què aprendrem?

El joc permet que els participants identifiquin les figures geomètriques pel seu nom,
reconegui característiques de les figures) i classifiquin figures.

Durada aproximada del joc.

Entre trenta i quaranta minuts.

Edats a les quals va dirigit.  
                                                                                                    
Per infants a partir de sis anys.                            

Material necessàri.


- Cadires 
- Una figura geomètrica (cercle, triangle, quadrat) per cada alumne/a.




Activitat 2: Cursa de cavalls

Què farem?

El grup s'organitzarà en equips (l'ideal són d'11 integrants per equip, però poden ser menys). Cada integrant triarà un nombre del tauler i col·locarà la seva fitxa. Es llencen els daus, se suma els nombres que van sortir i qui hagi triat aquest nombre avançarà una casella la seva fitxa. Repeteixen l'anterior fins que algun arribi a la meta i guanyi la carrera!

Què aprendrem?

El joc permet que els participants desenvolupar el seu pensament probabilístic.

Durada aproximada del joc

Entre trenta i quaranta minuts.

Edats a les quals va dirigit.

A partir de tres anys.

Material necessàri

- Una fitxa (botó, llavor, moneda) per cada participant.
- Dos daus por cada equip.
- Un tauler per equip.





Activitat 3: Trist o content

Què farem?

En grup, els infants formaran files davant de targetes que el monitor hagi preparat. Las targetes seran dibuixos d’estats d’ànim: trist, content, enfadat; del estat del clima: que estigui assolellat, que faci fred, que estigui ennuvolat o que plogui; de preferències esportives: futbol, voleibol, basquet, etc. El monitor anirà preguntant sobre els estats d’ànim, preferències i clima i es separaran en grups segons convingui. Un cop finalitzada la ronda convidarem a l’infant a explicar perquè a triat aquesta opció.

Què aprendrem?

El joc permet als infants descobrir que el seu estat d’ànim és important per els altres, es coneixeran més entre ells (gustos i preferències) i els ajudarà a obrir-se més als companys.

Durada aproximada del joc.

Entre trenta i quaranta minuts.

Edats a les quals va dirigida.

A partir de tres anys.

Material necessàri.

- Fulles blanques amb dibuixos sobre els temes  que es vulguin tractar (estat d'ànim, temps    climàtic, etc.).






Activitat 4: Cadena amics
Què farem?

Realitzaran una fitxa amb dibuixos, paraules o frases sobre les dades o coses que els hi agraden perquè es coneguin millor. Un cop acabat les aniran intercanviant fins que cada fitxa hagi passat per tots els infants.

Què aprendrem?

A identificar los dades que haurien de conèixer sobre ells mateixos per presentar-se amb els altres companys, enfortint així l’expressió oral i aprofitar-los per aprendre a classificar per gustos com: el dinar preferit, personatge de televisió preferit, mes de naixement etc.

Durada aproximada del joc.

Una hora.

Edat a les quals va dirigida.

A partir de tres anys.

Material necessàri.

- Llapis i colors 
- Fulls quadriculats. 







Activitat 5: Els cubs dels números

Què farem?

Agafarem unes galledes (en aquest cas) o caixes en les quals enganxarem un paper amb un número escrit en ell. A més prepararem unes fitxes amb paper de colors, i pegarem en elles diferents imatges, tenint en compte que han de tenir el mateix nombre d'elements que vulguem treballar. cada nen agafarà una fitxa i comptarà el número de coses que apareix en ella. Llavors la ficarà en el cub amb el nombre correcte. Una vegada que els nens coneixen el mecanisme és una activitat que es presta molt bé per ser treballada de manera autònoma. A més podem completar-la amb diversos elements, ja siguin petites joguines, fitxes de construcció, etc.

Què aprendrem?

Aprendrem a treballar la noció de quantitat de manera divertida i atractiva per als nens.

Durada aproximada del joc.

Vint minuts.

Edat a les quals va dirigit.

A partir de tres anys.

Material necessàri. 

- Galledes
- Papers amb números i imatges amb diferents elements (una vaca, dos vaques, tres vaques).





No hay comentarios:

Publicar un comentario