domingo, 19 de mayo de 2013

CURRÍCULUM: llenguatge matemàtic



- Objectius de cicle.

Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i plàstic. Des-cobrir diferents formes d’expressió i de comunicació mitjançant la interacció amb formes culturals pròpies dels diferents llenguatges afavoreix la descoberta de les característiques específiques de cadascun. Parlar, ballar, cantar, dibuixar... són algunes de les capacitats expressives de l’infant que permeten l’organització i la representació mental de les seves experiències. Les possibilitats d’exploració que ofereix l’entorn permet comparar propietats i atributs entre objectes i materials, establir relacions espacials, temporals i lògiques i construir les primeres nocions quantitatives. També cal tenir especial cura de l’estètica del centre, per ressaltar el valor comunicatiu i cultural dels elements decoratius i dels materials que s’hi exposen.


- Orientacions per a la intervenció educativa.

La matemàtica pren un paper fonamental com a eina per contribuir a la descoberta de l’entorn. En les primeres edats la matemàtica es fonamenta en les possibilitats que ofereix l’entorn i, alhora, n’afavoreix la descoberta en tocar, observar, comparar les característiques i les propietats dels objectes, dels materials, dels elements, dels esdeveniments. Amb la matemàtica, l’infant avança en la descoberta sensorial, en les seves possibilitats perceptives i en l’establiment de relacions lògiques de l’entorn.


- Àrea de comunicació i llenguatges.

Així, doncs, s’entén que la intervenció del personal educador ha de tenir present tots aquests continguts per ajudar l’infant, sempre partint de les seves possibilitats, a integrar els llenguatges corporal, verbal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual en el seu desenvolupament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario